Re: Ekstern diskløsning til FreeBSD

From: Kristian Mide (none@kristian--mide.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 31 Oct 2006 - 12:06:08 CET

From: Kristian Mide <none@kristian--mide.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Ekstern diskløsning til FreeBSD
Date: Tue, 31 Oct 2006 12:06:08 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On Oct 31, 2006, at 11:51 AM, Jens Fallesen wrote:

> Jeg har fået fingre i en 1U-server med et 64-bit PCI-X (66/100/133)
> slot i bagen (Nexcom NSA1108). Denne ville jeg gerne bruge som
> server med eksterne diske i RAID5 (eller evt. blot RAID1).
>
> Hertil kræves dels et diskkabinet med diske, dels en controller.
> Kan nogle af jer andre give gode anbefalinger til at køre med
> FreeBSD på ovennævnte hardware?
>

> --
> Jens

Hej jens!

lige hvad angår controller så kender jeg ikke rigtigt noget til den
pci port der, men jeg har kun haft gode erfaringer med promise'es
vtrak serie. de gange jeg har brugt det har det været VTrak M300p.
det har været til fil server på freebsd 6. Men som Claus rigtigt nok
siger så er det jo selvfølgelig et spørgsmål om hvormeget plads man
skal bruge.

Jeg brugte det til backup sammen med bacula, og altså det har virket
ganske fortrineligt.

Kristian