RE: FreeBSD 6.1 kunne ikke starte

From: Carsten Jensen (none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 27 Oct 2006 - 17:38:09 CEST

Subject: RE: FreeBSD 6.1 kunne ikke starte
Date: Fri, 27 Oct 2006 17:38:09 +0200
From: "Carsten Jensen" <none@tomse--tomse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

> Hej Tony
>
> ok... jeg går i krig :)
>
> /Torben

> mange

Som en addition, hvis du har mulighed for det, flyt komponenterne en ad gangen til en ny pc, fx tag ramblokkene over i en anden maskine (der selvfølgelig understøtter modulerne) og test dem der.
Til din tidligere post blev der nævnt memtest86. fejlede den der ?
Hvis den gjorde kan du prøve at flytte rammen til en anden pc, og genteste
med memtest igen. På den måde kan du se om fejlen er på bundkortet eller ram. Det samme følger selvfølgelig harddisk og processor og grafikkort.
Hvis du har mulighed for det (hvis du har windows licens) findes der også bootable Windows cd'er som BartPE www.nu2.nu (PE Builder) hvor du kan tilføje fejlfindings værktøjer som burnin test programmer osv. Som ikke lagrer data på din(e) disk(e).
Med burnintest kan du fx checke GFX kort, og CPU.
Meget peger dog på defekt hardware, eller løse stik/kabler. Kører alle dine
blæsere (CPU, Strømforsyning osv) ?
Moderne BOIS'er har temperatur målinger kig også evt på disse. Der er typisk en max temperatur som biosen viser, er den tæt på denne ?

/Carsten