Re: Perl og swap

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Oct 2006 - 06:19:55 CEST

From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Perl og swap
Date: Tue, 17 Oct 2006 06:19:55 +0200

Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Hej jeg har et lille perlscript, hvor jeg skal have smidt en større
> struktur ind i en hash eller et array.
>
> Det ser ud til at jeg ikke kan få lov til at bruge noget af swappen
> til dette - kan det passe?

Jeg tror at perl er forholdsvis ligeglad med hvad VM-laget laver. Perl
laver bare en malloc() og tager hvad den måtte få. Dine forsøg prøver
at allokere henholdsvis 1GB og 512MB, hvor meget hukommelse bruger de
i forvejen?

Kan andre programmer få lov til at allokere lige så meget hukommelse?

Har du en ulimit der begrænser hvor meget hukommelse en process må
allokerer, eller rammer du grænsen for hvor meget adresserum der er
sat af til userspace-processer? (2Gb eller 3Gb på traditionel
x86-arkitektur)

Hvor stor er din 'større struktur'? Du skal nok regne med et ikke helt
lille overhead, alt efter hvor fintopsplittet dine data er.

> Log: Med stor hash:
> Use of reference "ARRAY(0x8537224)" as array index at ./md5compare.pl line 51, <GEN0> line 19735.

Det her ligner en kodefejl.

//Peter Makholm