Re: FBSD lpd og gdm problemer

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 17 Oct 2006 - 04:31:59 CEST

Date: Tue, 17 Oct 2006 04:31:59 +0200
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FBSD lpd og gdm problemer

Søren Hansen wrote:

> Mht lpd, har du så mistet dine printer entries i /etc/services?
>
> sha@jetjack:~$ grep ^printer /etc/services
> printer 515/tcp spooler
> printer 515/udp spooler

Ja, det var det, tak! Under opgraderingen var services og group filerne
blevet udskiftet med nogle meget kortfattede typer, af en eller anden
grund. Da jeg lagde de gamle fra backup-mappen ind gik det bedre.

gdm problemet løste jeg ved at starte gdm fra rc.local (jeg tilføjede
linien /usr/X11R6/sbin/gdm &) - så bliver keyboardet ved med at virke.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen