hp bl460c blade servere

From: Claus Guttesen (none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 20 Nov 2006 - 22:31:48 CET

Date: Mon, 20 Nov 2006 22:31:48 +0100
From: "Claus Guttesen" <none@kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: hp bl460c blade servere

Hej.

Har netop fået nogle hp bl460c blade servere ind, og det hele er sat
op. Til min gru, opdager jeg at det broadcom netkort som sidder i,
efter at den er patchet op, siger "SerDes controllers not supported".
Årsagen er at chipsættet hedder BCM5708S, og netop ikke understøttes
af bce-driveren.
freebsd-hardware@freebsd.org/msg01610.html">http://www.mail-archive.com/freebsd-hardware@freebsd.org/msg01610.html
er dmesg af en dl360 g5 som booter BCM5708 uden problemer.

Så jeg har muligheden for at installére en afart af RH (snork),
sandsynligvis CentOS, og hente driveren til netkortet hos HP.
Alternativt at jeg installérer en mezzanine-kort i blade'n som hedder
NC326m og bl.a. findes på
http://h18004.www1.hp.com/products/servers/networking/nc326m/index.html.
Den har en broadcom 5715 controller, som jeg ikke finder oplysninger
om på hverken bce- eller bge-driveren. Er der nogle af Jer som har
installéret og med succés har haft ethernet-forbindelse med FreeBSD
6.[1|2] på et sådant kort?

Hilsen
Claus