Re: Spam problem ifb. m. falsk 'Return-Path' (Sendmail MTA)

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Nov 2006 - 19:33:27 CET

Date: Fri, 17 Nov 2006 19:33:27 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To:  bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Spam problem ifb. m. falsk 'Return-Path' (Sendmail MTA)

Per Engelbrecht wrote:
> Det sidste doegns tid har jeg oplevet en voldsom stigning i modtagelse
> af replies/bounces paa mails der er afsendt med vilkaarlig og falsk
> <none@bruger--.lh.bsd-dk.dk> paa et af mine domainer. Det er kun dette ene domain der
> rammes, men det rammes tilgengaeld med snart 700 mail pr. time fra alle
> mulige steder i verden.

Lige et dumt spørgsmål. Er det et problem? Jeg er selv i den samme
situation med mellemrum. Der kommer en masse bounces ind (typisk i en
weekend), og så er det overstået igen. Det eneste problem er at
mailserveren er lidt langsom mens det står på. Jeg har i hvert fald
indtil videre valgt at gøre ingenting.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen