Re: Spam problem ifb. m. falsk 'Return-Path' (Sendmail MTA)

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Nov 2006 - 12:49:41 CET

Date: Fri, 17 Nov 2006 12:49:41 +0100
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Spam problem ifb. m. falsk 'Return-Path' (Sendmail MTA)

Peter N. M. Hansteen wrote:

> siden du allerede kjører OpenBSD, er det nærliggende å foreslå å sette
> spamd opp med greylisting og greytrapping.
>
> Bob Beck har en fortreffelig presentasjon om dette som han holdt på
> NYCBSDCon[1], og selv har jeg det med i PF-tutorialen[2] fra og med
> EuroBSDCon 2006-utgaven
>
> [1] http://www.ualberta.ca/~beck/nycbug06/spamd/
> [2] som har sitt nye hjem på http://home.nuug.no/~peter/pf/; spesifikt om
> greytrapping på http://home.nuug.no/~peter/pf/en/spamd.greytrapping.html

Jeg er ved at se det igennem (tak).
Umiddelbart er problemet at jeg rammer for bredt i forhold til de legale
MTA'er og for smalt i forhold til kilden/kilderne.

Jeg vender tilbage til dig Peter naar jeg har set det igennem.

mvh,
/per

--

"The most worth-while thing is to try to put happiness into the lives of others."

- Sir Robert Baden-Powell