Re: Antal NICs?

From: Hack Kampbjørn (none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Nov 2006 - 19:09:16 CET

Date: Sat, 11 Nov 2006 19:09:16 +0100
From: Hack Kampbjørn <none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Antal NICs?

Michael Knudsen wrote:
> Quoting Brian J. Dyrehauge (liste@bjd.dk):

> Det understoetter i hvert fald fem -- jeg har vist en gammel maskine med
> fem eller seks i. Umiddelbart ser det ud til, at det kun er begraenset
> af maengden af hukommelse i maskinen.

Op det til mindst 9. Det smider jeg en gang i mellem på en sparc når jeg
leger med netværk. For nogle år siden blev der på openbsd listen bed om
at køre noget test på en maskine med mange NIC, hvor mange var flere end
jeg lige kunne samle på en maskine (12+ måske). Hvis der var et problem
blev det fixed

> Mener du antal drivere? Kig paa:
>
> http://www.openbsd.org/i386.html
> http://www.openbsd.org/amd64.html
> http://www.openbsd.org/alpha.html
>
> eller en af de mange andre sider, der dokumenterer
> hardwareunderstoettelsen. Google.

Hvis det kun er pf firewall til en ADSL2+ lignende trafik mængder så en
Soekris med ekstra 2-port eller 4-port netkort i. Her er begrænsning
ikke NIC men Soekrisens PCI hardware der kan klar op til 40-50Mbit/s

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn