Re: Antal NICs?

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Nov 2006 - 18:19:12 CET

Date: Sat, 11 Nov 2006 18:19:12 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Antal NICs?

Quoting Brian J. Dyrehauge (liste@bjd.dk):
> Hejsa BSD-folkens!
>
> Hvor mange NICs understøtter OpenBSD?

Det understoetter i hvert fald fem -- jeg har vist en gammel maskine med
fem eller seks i. Umiddelbart ser det ud til, at det kun er begraenset
af maengden af hukommelse i maskinen.

> Hvor mange NICs understøttes af hardware?

Mener du antal drivere? Kig paa:

        http://www.openbsd.org/i386.html
        http://www.openbsd.org/amd64.html
        http://www.openbsd.org/alpha.html

eller en af de mange andre sider, der dokumenterer
hardwareunderstoettelsen. Google.

> Det er meningen at der skal være 5 NICs i den
> firewall jeg skal have lavet denne gang.
> Hvad vil i anbefale at købe af hardware til en
> firewall, med flere seperate netværk, med uden
> den helt store trafik, med OpenBSD som OS?

Hvad er ``den helt store trafik''? Kunne du saette tal paa e.g. antal
pakker per sekund? Antal forbindelser? Raa datamaengde? Endnu bedre:
Hvad skal maskinen staa foran af tjenester?

Mvh. Michael.

--
`Not a man to mince words. People, yes. But not words.'
-- (Terry Pratchett, Small Gods)