Re: PureFTP problem

From: Lasse Brandt (none@bitmand--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 09 Nov 2006 - 13:43:41 CET

Date: Thu, 9 Nov 2006 13:43:41 +0100
From: "Lasse Brandt" <none@bitmand--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PureFTP problem

> Når FTP-klienten starter med at liste directories, så får den en timeouot:
> 250 OK. Current directory is /
> PASV
> 227 Entering Passive Mode (82,192,176,32,107,136)
> I/O Error: Operation timed out (/)

Det lyder som det klassiske Active vs Passive FTP problem ( jeg har
skrevet lidt om det her
http://www.bitmand.net/handbook/ftp-passive-vs-active-mode )

Din klient logger fint ind og prøver derefter at bruge passive ftp,
dvs. at klienten opretter en data forbindelse til din ftp server. Hvis
din server er bag en firewall/router så kan det være at den blokerer
for data forbindelsen og derved får klienten en timeout.

Har du din server bag en firewall/router?

Hvad sker der hvis du bruger active mode i stedet for passive mode på
klient siden, virker det så?

Mvh. Lasse Brandt