PureFTP problem

From: samir@chronnos.dk
Date: Thu 09 Nov 2006 - 12:45:22 CET

Date: Thu, 9 Nov 2006 12:45:22 +0100 (CET)
Subject: PureFTP problem
From: samir@chronnos.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej alle;
Jeg har installeret en PureFTP på min FreeBSD 6.1, daemon kører, folk kan
logge på. Problemet ligger i at de kan ikke liste filer og foldere på
deres respektive web-hoteller.

Når FTP-klienten starter med at liste directories, så får den en timeouot:
250 OK. Current directory is /
PASV
227 Entering Passive Mode (82,192,176,32,107,136)
I/O Error: Operation timed out (/)

Alle brugere der logger sig på, bliver logget på som $user-bruger og
nogroup-gruppen. Hver kunde bliver ftpchroot'et til egen root-dir og de
ejere alting i den. Jeg har en mistanke om at det er et problem med
rettigheder, men siden jeg har prøvet alt, så er jeg lidt blank og håber
på lidt input.

På forhånd tak og med venlig hilsen
Samir M.