Re: sendmail modtager ikke fra fetchmail

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 08 Nov 2006 - 11:00:07 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: sendmail modtager ikke fra fetchmail
Date: Wed, 8 Nov 2006 11:00:07 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 07/11/2006, at 20.30, Dennis Decker Jensen wrote:

> Vær hilset BSD'ere!
>
> Jeg bruger OpenBSD 4.0 med stor tilfredsstillelse, og har
> ingen problemer med systemet, men for en uges tid siden koblede
> jeg min maskine, en Thinkpad X23, op mod Århus universitets
> netværk via ethernet, TCP/IP og DHCP. Det gik fint, og jeg kunne hoppe
> på webbet med lynx og læse min post via fetchmail, ganske som
> jeg plejer.
>
> Men da jeg kom hjem, og igen koblede til mit eget hjemmenetværk,
> på samme vis, så kunne jeg ikke længere få min post! Der er ikke
> ændret på nogen som helst konfiguration på min egen maskine, eller
> [...]

totalt gæt, men sørg under alle omstændigheder for at du har
dit eget hostname i /etc/hosts

Fra min OpenBSD laptop:
hlk@timon hlk$ hostname;grep `hostname` /etc/hosts
timon.pentest.dk
127.0.0.1 timon.pentest.dk timon

Dernæst ville jeg åbne et par Xterm'er

en med tail -f /var/log/maillog
og så en med fetchmail med debugging slået til
- men uhhh det er længe siden jeg har brugt fetchmail

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP Follower of the Great Way of
Unix