Re: SV: Køling til serverrum

From: Mogens Valentin (none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 06 May 2006 - 15:57:42 CEST

Date: Sat, 06 May 2006 15:57:42 +0200
From: Mogens Valentin <none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: Køling til serverrum

Kristen Nielsen wrote:
> Hvis det er muligt, så er et kølebehov med 2-3 måneders scope måske
> muligt at overleve, hvis man skifter et vindue / dør ud med en passende
> plade (træ/metal) og et antal ventilationsriste / ventilatorer, evt
> suppleret med en slange på enten ind eller udsugningen, for at få
> cirkulationen til at fungere i rummet.

Det har jeg også selv delvis overvejet. Det er lidt ærgeligt at skulle
investere en god bid i køleanlæg og montage for ~4 måneder.
Vi har en ubenyttet floorstander med tilslutning til radiator/condenser,
der er beregnet til montering udendørs, fx over et udtaget vindue.
Det vil ikke helt være nok, men kombineret med gitter for to vinduer på
hver sin side af hjørne serverrummet, kan det måske være ok.

Problemet er jo li'som at den her intermistiske løsning skal fungere
Netop i de varmeste par måneder af året.
Vi er kun i maj med ~22 grader. Holder jeg to vinduer åbne, kombineret
med en anden mindre floorstander (uden extern radiator), med dens exit
slange gennem et hul ind i et ubenyttet rum, går det rimeligt an.
Inden vi nåede maj, var det tilstødende ret store rum køligt, og kunne
sluge varmen uden åbne vinduer. Den sidste uges temperaturstigning har
ligesom ændret billedet ;)

--
Kind regards,
Mogens Valentin