Software raid 10 på FreeBSD

From: Mogens Valentin (none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 05 May 2006 - 00:32:02 CEST

Date: Fri, 05 May 2006 00:32:02 +0200
From: Mogens Valentin <none@mogensv--vip.cybercity.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: BSD-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Software raid 10 på FreeBSD

Kan man det? Synes ikke jeg kan finde noget om det i FreeBSD's docs.
Søgning på google ser ud til at fortælle man kan, men i det jeg har
fundet snakkes blandet om hardware og software raid løsninger.

Grunden til SW raid 10 er at være fri for afhængighed af en bestemt
controller. Måske ikke den rigtige tilgangs vinkel...

Folk beskriver bedst erfaringer med 3ware 9xxx of Intel SRCS28X.
Hvis jeg vælger en SATA løsning, vil jeg have det med hotswap.

Vil man her på listen anbefale en færdig server der kan ovenstående?
Selv vil jeg foretrække at bygge den selv med valg af net de komponenter
jeg føler/anbefales vil egne sig bedst.
I så fald, har man her erfaringer med hotswap SATA bays til fire diske
til indbygning?

--
Kind regards,
Mogens Valentin