Re: Fejl under installation af OpenBSD på Soekris

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 08 Mar 2006 - 19:13:46 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Fejl under installation af OpenBSD på Soekris
Date: Wed, 8 Mar 2006 19:13:46 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 08/03/2006, at 15.41, Lasse Bach wrote:

> Hej folk.
>
> Jeg er ved at installere OpenBSD på min soekris 4801.
> Jeg har købt en Hitachi E7K100 harddisk, hvor jeg (forsøger at)
> installere på..
>
> Efter jeg har partitioneret/sliced harddisken får jeg følgende output:
> [følg url] http://pastebin.com/590803
>
> Er der nogen der kan give mit et hint til hvad fan.. der er galt her?
har du både CF kort og harddisk i den?

Kan du snuppe det helt fra combios og med kernebeskederne "dmesg"

Jeg har oplevet tilsvarende når der er både CF og HD
I det tilfælde smider man en jumper på harddisken og så kan man fremover
styre det hele med combios :-)))

set flash primary eller set flash secondary, alt efter om CF eller HD
skal
være først

Tak søren, det virker super!
- NB der er også kommet en helt ny "bootlist" funktion i de seneste
BIOS'er

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000