Apache logfiler og newsyslog

From: Jette (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 17 Jun 2006 - 14:06:22 CEST

Date: Sat, 17 Jun 2006 14:06:22 +0200
From: Jette <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Apache logfiler og newsyslog

Hejsa

Jeg opdagede i går at Apache var holdt op med at logge til access_log.
Jeg genstartede Apache hvorefter den glad og fro begyndte at logge igen.
Så spørgsmålet er selvfølgelig hvorfor den stoppede.

'ls -la' afslørede at den tomme logfil altid er datomærket med
tidspunktet for newsyslog's rotering af logfilen. Derfor har jeg
konstateret at Apache stopper med at logge efter en logrotation.

Jeg har Googlet og fået bekræftet at man rent faktisk skal genstarte
Apache efter en newsyslog rotation af logfilerne... men jeg vil godt
lige være _helt_ sikker - hvad sider I? Kan det godt passe, eller skal
jeg kigge efter noget andet der kan få Apache til at stoppe logningen... ?

Har overvejen at bruge piped logning i stedet for:
http://httpd.apache.org/docs/2.2/programs/rotatelogs.html
Nogen der har dårlige erfaringer med den?

/Jette