Svar: Re: desktopsystem med BSD

From: Christopher Siboni (none@chr--ssi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 09 Jun 2006 - 12:44:34 CEST

Date: Fri, 09 Jun 2006 12:44:34 +0200
From: "Christopher Siboni" <none@chr--ssi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Svar: Re: desktopsystem med BSD

Glemte lige at nævne at der lige nu ligger en FreeBSD 6.1 i boxen og ports-træet er opdateret i går. Er det nemmere bare at smide en Xforce4 eller lign. ovenpå, fremfor at skal til at lægge disken ned, partionering osv. Det tager jo altsammen tid.

> Hej alle.
> Har kigget lidt rundt på nettet efter en desktop bsd ting. Må erkende, at
> jeg ikke rigtig har tid til at rode med opsætninger osv. mere. Det jeg har
> brug for, er en BSD som virker right out of the box. Med GUI så ungerne
> kan bruge det. Hvad er erfaringerne der ude i BSD-land ?
> Mvh Christopher

Mine drenge (9 og 10 år) har en FreeBSD 6.0 med KDE, som bare er klasket
sammen med pkg_add. Oversatte kun jdk15 så de kan spille java-spil, og
installerede også noget flash-værk + mplayer. Det virker fint til deres
behov...

/jesper