Re: Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jun 2006 - 20:34:08 CEST

Date: Wed, 7 Jun 2006 18:34:08 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Konika-Minolta 5D og FreeBSD 6.1

* on the Wed, Jun 07, 2006 at 08:27:07PM +0200, Torben Sørensen was tippering:
> Jeg har prøvet gtkam, men den siger "no camera detected"... hvad gjorde
> du mere end blot at state programmet ?

Det er et stykke tid siden, at jeg har brugt programmet, men jeg startede det
med "sudo gtkam", idet det skal have fat i devicen.

Der findes en udemærket beskrivelse til hvordan programmet virker her

http://cvs.linuxbog.dk/applikationer/bog/digitalkamera.html#gtkam

Det er godt nok under Linux, men det virker også under FreeBSD ;-)

mvh

--
Allan Wermuth
Driftsingeniør, IT-service - Syddansk Universitet