Re: Dobbelt/parallel netværk setup?

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 01 Jun 2006 - 15:22:05 CEST

Date: Thu, 1 Jun 2006 15:22:05 +0200
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Dobbelt/parallel netværk setup?

On 6/1/06, Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Hvordan lige det, med 2 IP-adresser på samme tid ud/ind af et netkort ?

Ja. Det er ikke noget problem. Så længe nettene ikke overlapper hinanden.
Jeg har ikke nogen MAC så jeg ved ikke hvordan man sætter det op på
sådan en fætter, men på FreeBSD laver man et alias.

Et eksempel fra FreeBSD /etc/defaults/rc.conf

ifconfig_lo0_alias0="inet 127.0.0.254 netmask 0xffffffff"

Flemming