Re: Ekstern DVD-brænder

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 20 Jul 2006 - 21:15:12 CEST

Date: Thu, 20 Jul 2006 21:15:12 +0200
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ekstern DVD-brænder

Quoting Mikkel C. Simonsen (mcs@post5.tele.dk):
> Når jeg tilslutter den sker der absolut intet! Ifølge usbdevs eksisterer
> den ikke... Kan det være noget jeg mangler i kernen, eller er den bare
> ikke understøttet?

Jeg har en eller anden braender fra Lite-On til USB2, og den fungerer fint
under OpenBSD:

umass0 at uhub0 port 1 configuration 2 interface 0
umass0: In-System Design USB Storage Adapter, rev 2.00/11.06, addr 2
umass0: using SCSI over Bulk-Only
scsibus0 at umass0: 2 targets
cd0 at scsibus0 targ 1 lun 0: <LITE-ON, LXR-40122, 7S06> SCSI0 5/cdrom removable

> USB portene på computeren fungerer godt nok med mus, printer og UPS.

Hvis du bruger for meget stroem paa USB-bussen (hvilket ikke er
utaenkeligt med nogle mus), slukkes USB-porten maaske. Kernen plejer nu
at brokke sig i dmesg.

--
<soaplove> reverse: yah, totallu.
<soaplove> Looks like some of my y fell off in transit. TCP sucks.