Re: Læse fra seriel port

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 Jul 2006 - 13:50:13 CEST

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Læse fra seriel port
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Fri, 14 Jul 2006 11:50:13 +0000

In message <none@450e91b40607140430h7aa21185hfe82ef197141e61c--mail.gmail.com.lh.bsd-dk.dk>, "=?IS
O-8859-1?Q?Flemming_Fr=F8kj=E6r?=" writes:

>Jeg har et kedeligt problem med at på et shell script til at læse fra
>den serielle port.
>
>Scriptet ser sådan ud:
>
>#!/bin/sh
>while read line < /dev/cuaU0
>do
> echo $line
>done
>
>Når jeg starter scriptet sker der intet, men hvis jeg først starter
>cu, og lukker den igen, så virker scriptet fint.

Du mangler sandsynligvis at kalde stty(1) med nogle passende
parametre.

Prøv noget i den her stil istedet:

        #!/bin/sh

        exec 3< /dev/cuaUo # hold seriel port åben

        stty clocal cread 9600 1<&3

        while read line 1<&3
        do
                echo $line
        done

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956