Læse fra seriel port

From: Flemming Frøkjær (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 Jul 2006 - 13:30:50 CEST

Date: Fri, 14 Jul 2006 13:30:50 +0200
From: "Flemming Frøkjær" <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Læse fra seriel port

Jeg har et kedeligt problem med at på et shell script til at læse fra
den serielle port.

Scriptet ser sådan ud:

#!/bin/sh
while read line < /dev/cuaU0
do
   echo $line
done

Når jeg starter scriptet sker der intet, men hvis jeg først starter
cu, og lukker den igen, så virker scriptet fint.

cu -l /dev/cuaU0

FreeBSD 6.1 stable

cuaU0 er en usb til seriel fætter fra roline.
Fra dmesg:
ucom0: Prolific Technology Inc. USB-Serial Controller, rev 1.10/3.00, addr 2

Scriptet der sender er lige så simpelt.
#!/bin/sh
echo "Hello, World" > /dev/cuad1

jeg har forsøgt med stty at se om der er nogen forskel på cuaU0 før og
efter cu har været startet, men der er ingen.

Hvad skal der til for at få mit script til at virke uden først at
skulle starte cu?

Flemming