freebsd, if_bridge og pf

From: Christer Solskogen (none@solskogen--carebears.mine.nu.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 25 Jan 2006 - 22:28:20 CET

Date: Wed, 25 Jan 2006 22:28:20 +0100 (CET)
Subject: freebsd, if_bridge og pf
From: "Christer Solskogen" <none@solskogen--carebears.mine.nu.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Min FreeBSD (6.0) har nå tre fysiske nettkort.
Ett går mot det store internettet (rl0), re0 og ath0 er internt. Jeg har
laget en bridge av re0 og ath0 slik at de to interfacene har ikke hver sin
ipaddresse, men jeg har istedenfor bridge0 som har en ip addresse som
tilhører mitt interne nett.
dmesg gir meg en høyst forklarlig form for beskjed:
arp: 192.168.0.9 is on re0 but got reply from 00:0d:61:2a:f7:dc on bridge0

Dette er i og for seg greit, men er det noen måte å få den til å kutte ut
å si det? (uten å unngå å se i loggene) Eller er det slik at det må man
leve med så lenge man har en bridge?

jeg bruker pf som brannmur og som NAT for mitt(mine) interne interface,
uten at jeg vet om det har noe betydning. Både rc.conf, og pf.conf er å
finne på http://carebears.mine.nu/~solskogen/temp/

--
cso