Re: Gigabit netværk ?

From: per engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 20 Jan 2006 - 17:41:14 CET

Date: Fri, 20 Jan 2006 17:41:14 +0100
From: per engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Gigabit netværk ?

Gregers Petersen wrote:
> Nogen der har et forslag til hvor det er godt at købe gigabit
> netværkkabler til et boligblok netværk ?
>
> + forslag til gigabit-switch model?

Hej Gregers

Jeg har tidligere arbejdet med Cisco Catalyst (og Nortel) og ja det er
dejlige produkter. Synes bare ikke prisen holder i forhold til det man
rent faktisk faar.

Har nu i 4 snart 5 aar arbejdet med HP (Procurve) som koster 1/4-1/5 af
hvad Cisco's tilsvarende koster og kan kun give dem mine allerbedste
anbefalinger.
HP har alt hvad Cisco har naar vi taler managed switche, incl.
livstidsgaranti og andre "bloede" parametre. HP har ogsaa alle de
protocoller/services som tidligere var Cisco-only features, samme eller
oftere bedre backplane mm.

syskonnect har ogsaa nogle dejlige produkter, men saa vidt jeg husker
kun i 24-ports naar vi taler Gbit og de er vist unmanaged.

God weekend til alle.

/per
per@xterm.dk