Re: Dokumentation af firewall regler

From: Flemming Froekjaer (none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Jan 2006 - 12:30:38 CET

Date: Thu, 19 Jan 2006 12:30:38 +0100
From: Flemming Froekjaer <none@flemmingf--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Dokumentation af firewall regler

On 1/19/06, Peter N. M. Hansteen <none@peter--bgnett.no.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Til slikt bruker jeg selv Docbook, som til all annen strukturert
> dokumentasjon (vel å merke når jeg selv får velge verktøy). Muligens
> ikke svaret du ønsket deg ;)

Hvorfor havde jeg ikke tænkt på det. Som Flemming og Phil allerede har
pointeret er det politik og strategi jeg gerne vil have dokumenteret,
men gerne med link direkte til de resulterende firewall regel set.

Jeg er ikke hundrede meter mester i SGML (det er 8 år siden jeg har
arbejdet med det sidst), men jeg kunne forestille sig en SQML
applikation hvor jeg kan dokumentere firewall strategi med diagrammer
og sudo kode. Ud fra denne kan jeg så genere de enkelte firewall
regler.

Jeg tror jeg vil læse op på Docbook. Nogen gode links, bortset fra
FreeBSD dokumentation handbook? Det er ikke sikkert Docbook kan
extendes til det jeg vil, men det er da et sted at starte.

Flemming