Re: Dokumentation af firewall regler

From: Phil Regnauld (none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 19 Jan 2006 - 11:20:41 CET

Date: Thu, 19 Jan 2006 11:20:41 +0100
From: Phil Regnauld <none@regnauld--x0.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Dokumentation af firewall regler

On Thu, Jan 19, 2006 at 11:05:12AM +0100, Flemming Froekjaer wrote:

> Kommentarer har jeg masser af i regel settene, men det er jo ikke
> serligt centralt, og giver ikke overblik over hele instalationen.

        Re: emne "Dokumentation af firewall regler" -- nu spørger du om
        en løsning til hele installationen :)

> Det vil være smart, men kun hvis den genere regelerne ud fra den
> centrale dokumentation og kan tage højde for at nogle af mine
> firewalls bruger ipfw og andre bruger pf.

        Why not ? Hvis dine input er høj level nok... Der findes et
        par værktøj der kan spytte pf / ipfw / iptables / Cisco ACL
        fra en central definition...

> Wiki er kun et værktøj til at lette opdateringe og er mere rettet mod
> at flere kan opdatere. Her skal kun 2 kunne opdatere og der er kun 5
> der skal kunne læse.

        Det kan du bestemt konfigurere din Wiki til... Men altså
        det lyder som om du skal snart til at skrive dit eget værktøj der
        kan lige præcis det du har brug for. Jeg ser frem til at prøve
        version 0.1!