Re: Hvor sikker er software RAID

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Jan 2006 - 12:04:17 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Hvor sikker er software RAID
Date: Thu, 12 Jan 2006 12:04:17 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 12/01/2006, at 10.40, Claus Guttesen wrote:

> I udgangspunktet er ATA-diske beregnet til
> hjemmebrugeren som tænder og slukker sin maskine med
> jeævne mellemrum, derfor bør det ikke bruges, hvor du
> forventer høj oppetid. Om SATA-diske er mere robuste,
> kan jeg ikke sige.
tjoeh, lidt generaliserende, men traditionelt ja - så var SCSI diske
meget bedre - men jeg ved ikke rigtigt idag

Jeg købte Maxtor 24/7 ratede diske til den server jeg installerede.
Det var signout der pegede mig i retning af http://www.maxtor.com/

Der står (ovre til højre) "MaXLine ATA Drives for 24/7 Power-on
Applications"
- så et smut forbi din favorit harddisk leverandør er nok vejen frem
og derefter edbpriser for at finde den gode pris.

Tror det kostede omkring 800kr inkl for en MaXLine III 250GB SATA disk

Mhv

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000