Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 10 Jan 2006 - 08:44:37 CET

Date: Tue, 10 Jan 2006 08:44:37 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: FreeBSD 6.0 & ACPI suspend/resume?

Dan K. Kyhl wrote:
> Hejsa,
>
> åbner lige denne tråd igen.
> På min T23 virker musen automatisk efter suspend når dette er gjort:
> - hw.acpi.lid_switch_state=S3
> - tilføj hint.psm.0.flags="0x3000" til /boot/loader.conf
> Står i håndbogen kapitel 11.16.3.1
>
> Det var det!
> Ingen ændringer til devd.conf, ingen moused restart eller andre ting.
> Hvis hw.acpi.lid_switch_state=NONE kan låget lukkes uden at der suspendes.
> Der kan så suspendes via Fn-F4.

Jeg er faktisk også endt med at finde en lidt tilsvarende løsning der
går på at tilføje følgende:

hint.psm.0.flags="0x2000"

til /boot/device.hints

Ved ikke hvorfor jeg har overset de liner i håndbogen :-/

Nu står jeg efterhånden kun tilbage med at min blæser har en tendens til
at køre temmeligt meget - tror det er relateret til at GPU'en kører lidt
for hurtigt (bliver varm uden at det er et problem), men jeg har endnu
ikke helt fundet ud af hvordan jeg tackler det "problem" ?

gregers/