Re: Bærbar gennem laptops.dk

From: Morten M. Holst (none@mmh--hippocampus.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 06 Jan 2006 - 18:42:46 CET

Date: Fri, 6 Jan 2006 18:42:46 +0100
From: "Morten M. Holst" <none@mmh--hippocampus.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Bærbar gennem laptops.dk

Hej.

Jeg har også købt min thinkpad hos laptops.dk og bortset fra flere
forsinkelser ifm. levering har der ikke været nogle problemer. Men de
parallelimporterer maskiner og på min har de fx skiftet tastaturet
(uden at gøre opmærksom på det i forvejen). Da de samtidig ikke var
(er?) certificeret af IBM til den slags betød det i mit tilfælde at
IBMs garanti ophørte.

IBM operer desuden muligvis med landekodning af deres maskinger - det
kan også have betydning mht. support og garanti. Windows-softwaren på
min maskine blev leveret uden dvd'er - den fandtes i stedet på en
særlig skjult partition pre-installeret på harddisken. Noget af det
første jeg gjorde var at slette denne så jeg kunne bruge den til noget
mere fornuftigt, og da jeg henvendte mig til IBM for at få den windows
som jeg havde købt licens til udleveret på dvd var de ikke
samarbedsvillige fordi maskinen var til det amerikanske marked.

Der skal selvfølgelig være en årsag til at laptops (el. Jansen
Consult) kan sælge dem så billigt, men jeg mener godt de kunne være
bedre til at informere om præcis hvad det er de sælger. Jeg ville fx
have foretrukket et amerikansk tastatur frem for et dansk (samt
garanti fra ibm :) ).

Mvh/

Morten.