Re: Styring af konfigurationsfiler med CVS

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Jan 2006 - 18:19:32 CET

Date: Tue, 3 Jan 2006 18:19:32 +0100
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Styring af konfigurationsfiler med CVS

On 2006-01-03 15:43:41 +0100, per engelbrecht wrote:

> Den smule jeg har laest om CFengine gav mig indtryk af at det var et
> konglomerat af configurationer ud over en kant - lidt ala konfiguration
> af News eller Nagios paa steroider.
> Fakiren fra Bilbao ... Pandora aekse ... *ralle* *ralle* :)

Rolig nu, Per. :-)

Cfengine er fint, man sørger bare for at have alle sine maskiner under
kontrol af cfengine og cfengine configurationsfilerne i CVS/Subversion
og så er alt godt.

Der er bare lige nogle ting man skal huske, som f. eks. hvis man ændrer
i en af cfengines konfigurationsfiler så skal man sørge for at den også
ændrer størrelse, ellers bliver ændringen ikke opdaget... Men ellers er
cfengine rart. :-)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--