Re: Styring af konfigurationsfiler med CVS

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Jan 2006 - 10:21:20 CET

Date: Tue, 3 Jan 2006 09:21:20 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Styring af konfigurationsfiler med CVS

* on the Tue, Jan 03, 2006 at 09:53:21AM +0100, Phil Regnauld was tippering:

> Makefile + mtree -- se evt. hvordan FreeBSD selv styrer ved at kigge
> i /usr/src.

> Der er ikke noget indbygget løsning i CVS, desværre.

> Hvad med at bruge en cvs pre-commit wrapper som lave en
> commit af en speciel fil ".permissions" som indeholder ls -l
> værdier for hver fil du versionerer ? Så kan du via en Makefile
> bruge indhold af .permissions og reetablere dem ved en "make permissions"
> eller lignende ?

Hmm, mtree ser interessant ud, specielt -U optionen. Jeg skal lige have set nærmere på
dokumentationen, men umiddelbart skulle mtree da kunne løse mit problem med både ownership
og permissions ......, tror jeg nok ;-)

-Allan