Relateret: læse gamle floppies?

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 02 Jan 2006 - 10:25:37 CET

Date: Mon, 2 Jan 2006 10:25:37 +0100 (CET)
Subject: Relateret: læse gamle floppies?
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hmm, ingen bud på løsning af C64-udfordringen. Godt nok har jeg set
en båndstation til pc, men det var vist udelukkende til audio. Jo
hov vent, jeg har læst om at man kan lave FTP fra C64 (via
serielport?), men da jeg ikke selv har (haft) C64 er jeg ret
uvidende. Men held&lykke!

Og så ikke for at hijacke din tråd, men det fik mig til at tænke på
et relateret problem: Jeg har et par kilo gamle Mac-floppies med
gode gamle klassikere på, som jeg gerne vil kopiere til HD.

Jeg har stadig den Mac SE der skrev disketterne, en lidt nyere
Colour Classic, og desuden en pc med LS120-drev (samt
Mac-floppy-emuleringssoftware) ... men en ting jeg også har er store
problemer med at læse flopp(y|i)erne.

Nogen ide om hvordan jeg bedst redder data fra dem? Noget a la
SpinRite måske?
Der er spil som MazeWars, Dark Castle og Gato, foruden mange
megabyte HyperCard stacks og endda MS Excel v1.0 og MS Flight Sim
v1.0a.

:o) Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --