Re: WPA og accesspoint

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 21 Feb 2006 - 10:23:20 CET

Date: Tue, 21 Feb 2006 09:23:20 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Anders Nordby <none@anders--fupp.net.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: WPA og accesspoint

* on the Tue, Feb 21, 2006 at 09:46:45AM +0100, Anders Nordby was tippering:
> Hei,
>
> Jeg kjører AP på en PC Engines Wrap dims, med WPA2 på et ath basert
> mini-PCI kort. Det fungerer noenlunde stabilt og godt, men opplever noen
> panics nå og da som jeg må se på. Har valgt å lage min egen
> FreeBSD-distribusjon for Compact Flash bruk (CFBSD). Det er igrunn bare
> et rammeverk for å bygge en strippet FreeBSD, med hooks for å gjøre ting
> man vanligvis ønsker på et system som skal kjøre med Flash storage.
>
> Det kan tenkes jeg vil gi ut min løsning for dette. Den ligner forøvrig
> [...]

Jeg takker for dit input, men jeg tror at jeg vil se nærmere på mulighederne
med nanoBSD. Jeg fandt forøvrigt en presentation om nanoBSD, lavet af PHK,
som kan bruges til at komme igang ;-)

http://phk.freebsd.dk/pubs/nanobsd_prt.pdf

Der er også en side om projektet på FreeBSD's hjemmeside

http://www.freebsd.org/projects/nanobsd/index.html

Det ser altsammen spændende ud, så det bliver nok mit valg.

mvh
Allan Wermuth