WPA og accesspoint

From: Allan Wermuth (none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 21 Feb 2006 - 08:54:06 CET

Date: Tue, 21 Feb 2006 07:54:06 +0000
From: Allan Wermuth <none@alw--it-service.sdu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: WPA og accesspoint

Hej

Jeg har i øjeblikket en Soekris Net4501 med monowall kørende. Jeg har sat et
trådløst netkort i Soekris'en og bruger WEP til "beskyttelse" af det trådløse
net. Den beskyttelse der opnås med WEP er jo ikke særlig stor, så jeg vil egent-
lig gerne lave et setup, hvor jeg bruger WPA istedet.

Så vidt jeg har kunnet google mig til, så understøtter MonoWall endnu ikke WPA,
idet den er bygget over en lidt ældre version af FreeBSD. Jeg har derfor over-
vejet følgende muligheder

        1. Installere noget andet en MonoWall på Soekris'en, som altså understøtter
           WPA.

        2. Købe en ny billig router og accesspoint, som kan erstatte Soekris'en.

        3. Købe et accesspoint, som connectes til Soekris'ens/Monowall's OPT1
           interface.

Er der nogen, som har erfaringer vedrørende subject, og i så fald hvad har i
valgt at gøre?

Mvh

--
Allan Wermuth