Re: USB keyboard

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 20 Feb 2006 - 22:18:46 CET

Date: Mon, 20 Feb 2006 22:18:46 +0100
From: Morten Winther <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: USB keyboard
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Henrik Kramshøj wrote:

> Kig evt på
> http://unix.derkeiler.com/Mailing-Lists/FreeBSD/current/
> 2005-08/0280.html

Fik lige en mail fra ham og han fik løst problemet med ny bios. Jeg har
allerede den sidste nye.

> Den giver lidt information om en anden maskine og lidt hjælp til FreeBSD
> - lyder som om netop de USB chip de bruger kan give lidt problemer
> med 6.0?
>
> Jeg formoder du bruger FreeBSD, jeg formoder du bruger 6.0, jeg formoder
> du bruger stable,

Yes, jeg har nu prøvet både 6.0, 6.1beta2 & 7.0

> jeg formoder du evt. kan compilere kerner på en anden maskine

Ja, men jeg kan ikke finde ud af at installere på anden måde end at
brænde en iso fil.

> Forslag:
> Jeg ved ikke om man kan slå ehci helt fra i kernen ved hjælp af kernel

Tror jeg ikke man kan.

> Jeg havde en overgang problemer med en Athlon64 med Asus bundkort
> hvor den
> ikke ville boote med USB mus tilsluttet. Den virkede fint når man
> satte den i efter boot
> - så prøv evt. at boote uden noget i USB portene?

jeg kan godt boote frem til sysinstall uden usb i, men det virker så
heller ikke når jeg sætte det i senere.

--
Best regards

Morten Winther