Re: USB keyboard

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 20 Feb 2006 - 21:12:46 CET

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: USB keyboard
Date: Mon, 20 Feb 2006 21:12:46 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On 20/02/2006, at 20.46, Morten Winther wrote:

> Dell Dimension 3100, 2,6Ghz, 512 mb: 2500,- med moms og levering.
>
> Skulle bruge en billig lille maskine til lidt hyggemail mm
Det lyder da også fint

Kig evt på
http://unix.derkeiler.com/Mailing-Lists/FreeBSD/current/
2005-08/0280.html

Den giver lidt information om en anden maskine og lidt hjælp til FreeBSD
- lyder som om netop de USB chip de bruger kan give lidt problemer
med 6.0?

Jeg formoder du bruger FreeBSD, jeg formoder du bruger 6.0, jeg formoder
du bruger stable, jeg formoder du evt. kan compilere kerner på en
anden maskine

Hvorfor skal jeg antage så meget? hvorfor skal det være en gætteleg?

Undskyld hvis jeg lyder som en mopset gammel mand - men det ville
være rart
hvis folk der skulle have hjælp gad skrive lidt mere præcist .... det
gør det nemmere
at hjælpe og det er mere effektivt for os allesammen.

Forslag:
Jeg ved ikke om man kan slå ehci helt fra i kernen ved hjælp af kernel
boot-config eller om det kan hjælp - men værd at prøve før du kompilerer
en helt ny kerne
(det er beskrevet for OpenBSD her:
http://www.openbsd.org/faq/faq5.html#BootConfig - og freebsd har
noget lignende)

Jeg havde en overgang problemer med en Athlon64 med Asus bundkort
hvor den
ikke ville boote med USB mus tilsluttet. Den virkede fint når man
satte den i efter boot
- så prøv evt. at boote uden noget i USB portene?

Prøv evt. med en anden release eller evt. OpenBSD ;-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000