Re: boligforenings netværk

From: Jan Gundtofte-Bruun (none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 20 Feb 2006 - 14:55:19 CET

Date: Mon, 20 Feb 2006 14:55:19 +0100 (CET)
Subject: Re: boligforenings netværk
From: "Jan Gundtofte-Bruun" <none@jan--g-b.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

<quote who="Kristen Nielsen">
> Man er ved at kikke på boligforeningsnetværk der hvor jeg bor, og vil
> høre om der er nogen på listen der har kendskab til gode løsninger og
> evt bud på om kvaliteten af det leverede net er i orden (oppe tid,
> redundans osv)
Enig med PHK. Beboerne skal "bare" bringes til at forstå at den umiddelbare
prislap ikke nødvendigvis er dét det kommer an på.

> En af dem har været på tale er er http://parknet.dk, er der nogen der
> har kendskab til disse?
Det virker som om der er en del af denne slags firmaer, men ingen har hørt om
dem (eller i hvert fald ikke andre end lige dem man selv bruger). Andre
selskaber jeg har hørt om er "Bolignet" og "Dansk Bredbånd". Jeg kan ikke sige
noget konkret om dem, men hvis du leder er det i hvert fald endnu to steder at
undersøge.

Den boligforening jeg bor i har netop valgt en løsning fra "ComXnetworks", og
min foreløbige brev(!)veksling med deres support viser at nok er de billige,
men man skal dæleme ikke forvente en døjt af service (eller blot forståelse
eller viden) fra dem. Det er nok desværre ret symptomatisk for branchen.

Og så i øvrigt held & lykke med projektet!

:o) Jan Gundtofte-Bruun
-- 010\001\111 --