Re: Simpel backupløsning?

From: Peter Larsen (none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Feb 2006 - 17:57:20 CET

From: Peter Larsen <none@mail--czar.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Simpel backupløsning?
Date: Sat, 11 Feb 2006 17:57:20 +0100

On Saturday 11 February 2006 11:15, Jette wrote:
> Derfor er jeg på udkig efter en helt simpel løsning hvor jeg kan sætte
> cron til at lave en *.tar.gz og ftp'er eller scp'er den til en backup
> server. Eller alternativt en løsning med et tekstbaseret interface....
> Kender I nogen der tilbyder noget i den stil til en rimelig pris?

rdiff-backup, se i ports på freebsd, er et glimrangede valg til backup til
anden maskine.

rdiff-backup bruger ssh til at lave en tunnel til backupen, og du kan så ssh'e
den hjem eller indenfor firma'et netværk til en anden boks... og bruger du
ssh keys kan du gøre det fra cron.

rdiff-backup bruger incredimental backups, dvs. kun kopiering af ændret data
efter første backup..

husk dog at dumpe databaser i filer inde du kører den.

Virker også godt til laptops.

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk / NetPlads.dk