Simpel backupløsning?

From: Jette (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Feb 2006 - 11:15:06 CET

Date: Sat, 11 Feb 2006 11:15:06 +0100
From: Jette <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Simpel backupløsning?

Hejsa

Jeg administrerer en server der står på et serverhotel. Tape og CD
løsninger som backup er ikke en option, da jeg ikke har tid/lyst til at
skulle køre over til serverhotellet hver gang der skal tages backup, og
det er for dyrt at få serverhotellet til at gøre det. Serverhotellet
tilbyder en backupløsning hvor filerne overføres til en anden server,
men den kræver at man har en masse GUI snask installeret (www.databoks.dk)

Derfor er jeg på udkig efter en helt simpel løsning hvor jeg kan sætte
cron til at lave en *.tar.gz og ftp'er eller scp'er den til en backup
server. Eller alternativt en løsning med et tekstbaseret interface....

Kender I nogen der tilbyder noget i den stil til en rimelig pris?

/Jette