Re: Simpel backupløsning?

From: Jette (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Feb 2006 - 12:40:38 CET

Date: Sat, 11 Feb 2006 12:40:38 +0100
From: Jette <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Simpel backupløsning?

Flemming Jacobsen wrote:

>Gør lige dig selv den tjeneste at overveje
>sikkerhedsimplikationerne i at lægge dine data ud til en fremmed
>organisation du reelt intet ved om.
>Er de pålidelige? Hvordan er deres sikkerhed? Er deres
>disclaimers vidtgående? Etc.
>
>Jeg ville personligt smide mine data gennem pgp (med en til
>formålet fremstillet key, med _god_ backup) inden jeg ville gøre
>noget sådant.
>

>Ville rsync til en dedikeret server på firma linjen ikke opfylde
>behovet bedre og billigere?
>

> Hyg'
> Flemming

Du har ret ... det havde jeg ikke tænkt på. Det er klart at jeg først og
fremmest ville have det bedre med at bruge en dansk løsning som andre
herinde havde anbefalet.
Når jeg kigger efter en kommerciel løsning, er det også fordi jeg ikke
vil have ansvaret for backup'en eller den server den ligger på... det
skal helst ligge hos nogle andre.

/Jette