Re: SV: logo contest

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Feb 2006 - 09:08:39 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: SV: logo contest
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 07 Feb 2006 08:08:39 +0000

In message <none@20060207075007.40418.qmail--web26804.mail.ukl.yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>, Claus Gutt
esen writes:

>Jeg må indrømme jeg blev lidt paf, da jeg læste at
>"jamen så flyt dog!" Sådanne udfald bidrager måske til
>at understrege dit synspunkt, men ordbruget bør
>modereres.

Når jeg skev "så flyt til USA" var det ikke i betydning "skrup af"
men "derovre finder du mere af det du beder om".

Jeg har selv oplevet det derovre og jeg under alle den fornøjelse,
om ikke andet så for den almentdannende indflydelse.

Når vi læser æventyr med drager, hekse og trolde for vores små børn
er primært for at give dem et sprog til at tale med om de voldsomme
indtryk og drømme som man rammes af i den uerfarene alder.

At mangle ord til at udtrykke indtryk er et af de værste former
for tryk man kan udsætte et menneske for.

At pakke ting ind og forbyde folk at tale om dem i ligefremme ord
er derfor en af de væste former for manipulation og derfor bruger
de fleste religioner det som virkemiddel.

Jeg er født imellem de to sidste hjulspor inden Smålandsfarvandet
og derude er forskellen på en skovl og en spade ikke en uvæsentlig
detaille i dagligdagen.

Derfor har mit sprog aldrig været andet end klart i mælet og det
bliver bestemt ikke modereret af hensyn til folk hvis fine fornemmelser
tror at det lugter mindre hvis man kalder det "bummelum" end "lort".

Poul-Henning

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956