Re: bsd ï¿

From: Gregers Petersen (none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 18 Dec 2006 - 20:54:14 CET

Date: Mon, 18 Dec 2006 20:54:14 +0100
From: Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: bsd ï¿

Ebbe Vang wrote:

> Det vel deres nslu du tænker på?
> Den er super fed! men 0 interne diske!

du kobler bare en ekstern USB disk på, eller flere - så kører det hele ..

> Jeg har set en japansk debian side hvor plextor nas-disken hackes med en
> add-telnet-firmware af en slags
> derefter kan man installere på boot på HD'en -
>
> lilo:
> linear
> boot=/dev/hda
> disk=/dev/hda
> bios=0x80
> timeout=50
> install=/boot/boot.b-selk
> default=debian26
>
> image=/boot/zImage
> label=linux
> root=/dev/hda1
> [...]

Men så har du svaret - den kører på Linux og hvis du "bare" skal ændre
lidt i 'lilo' er det vel til at overskue ..... og hvis det er Debian, så
kan du vel få adgang og begynde at rode med apt_get og en editor ?

Et godt sted at starte er vel at checke om der er telnet/ssh adgang - og
så kigge lidt på hvordan systemet ser ud :)

Eller google lidt efter om der er andre alternativer der understøtter
CPU'en ?
MÃ¥ske MonoWall, eller lignende ?

--

gregers/

FreeBSD 6-Stable since the 14. of February