Re: bsd ï¿

From: Ebbe Vang (none@ev--evang.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 18 Dec 2006 - 19:27:17 CET

Date: Mon, 18 Dec 2006 19:27:17 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: bsd ï¿
From: "Ebbe Vang" <none@ev--evang.dk.lh.bsd-dk.dk>

Den 18.12.2006 kl. 19:14 skrev Gregers Petersen <none@glup--momu.dk.lh.bsd-dk.dk>:

> Jeg sidder og tænker lidt over hvor på så'en Plextor "dims" systemet
> befinder sig - på en lille flash disk eller måske på en lille partition
> på HD ?
>
> SÃ¥ det der egentlig interesserer mig er hvor OS befinder sig + hvordan
> man normalt interagerer med 'dimsen' - sikkert gennem en 'webif' ...
>
> Som alternativ kunne du kigge på et USB NAS drev fra Linksys (der er et
> projekt der har en fungerende alternativ firmware) ... eller også en
> mere gængs wireless router med usb interface kombineret med OpenWrt:
> www.openwrt.org (og den nye webif X-Wrt: www-x-wrt.org)

> [...]

Det vel deres nslu du tænker på?
Den er super fed! men 0 interne diske!

Jeg har set en japansk debian side hvor plextor nas-disken hackes med en
add-telnet-firmware af en slags
derefter kan man installere på boot på HD'en -

lilo:
linear
boot=/dev/hda
disk=/dev/hda
bios=0x80
timeout=50
install=/boot/boot.b-selk
default=debian26

image=/boot/zImage
         label=linux
         root=/dev/hda1
         read-only
         append="mem=64M console=ttySC1,9600 root=/dev/hda1"

image=/boot/vmlinuz-2.6.16-sh
         label=debian26
         root=/dev/hda3
         read-only
         append="mem=64M console=ttySC1,9600 root=/dev/hda3"

japaneren sige at man skla sætte lilo sådan op på¨plextor for at få
"multiboot" så kan man vælge imellem den almindelige (på flash?) elelr
HD'en