Re: N/A

From: jems@mad.dk
Date: Tue 05 Dec 2006 - 12:07:28 CET

From: jems@mad.dk
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: N/A
Date: Tue, 5 Dec 2006 12:07:28 +0100

> noget med DS i /etc/../sendmail.cf agtigt, hvor jeg forudsætter at

I /etc/mail/sendmail.cf er DS rettet til DSsmtp.tele2.dk

> Du skal sørge for at din postserver, den der sender FRA dit system
> kommer ud med
> "gode" adresser - uden hostnavnet. Min server sendte med
> hlk@sunny.kramse.dk
> Det kaldes masquerading, ikke at forveksle med tidligere hvor folk
> en søgning med google gav vist noget af sendmail løsningen, men
> nogen har sikkert et hurtigere tip.
http://www.brandonhutchinson.com/Sendmail_masquerading.html

testen returnerer adressen uden host, så det er jo fint nok.

> Du skal sikre at www@jems.dk kan modtage mail, der evt. sendes videre
> til dig. Det vil med Sendmail være /etc/mail/aliases tror jeg på freebsd
> HUSK: newalias kommandoen bagefter

Jeg har tilføjet / rettet de konti der umiddelbart giver mening og kørt
newalias, men jeg får samme fejl.
Hvad betyder den asteriks der er efter Q-ID?

> Under test kan det være en klar fordel at køre "sudo tail -f
> /var/log/ maillog"

Min FreeBSD kender ikke sudo.

Jeg har lige genstartet min FreeBSD, og nu kan jeg sende mail :-D
Mange tak for hjælpen!

Mvh
Stefan