Re: N/A

From: Benny Simonsen (none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 04 Dec 2006 - 22:27:17 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Benny Simonsen <none@bsd-dk--slbs.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 04 Dec 2006 22:27:17 +0100
Subject: Re: N/A

jems@mad.dk
wrote on Mon, 4 Dec 2006 21:56:09 +0100:

> Operation timed out with mailgate.cybercity.dk)
> Det kan jeg egentlig godt forstå da det er Tele2 der er min ISP :-)
> Men hvad gør jeg for at forklare FreeBSD det?

Hej

Hvis du vil have mere detailieret info, må du nok lige sige lidt mere,
hvis du vil have noget bedre hjælp.

Hvis du generalt ikke kan sende mail fra maskinen ...
Du må have skiftet SMTP hosten ud i din MTA (default er det sendmail)
til at være tele2's smtp host.

Check evt. om du kan sende mail på "alm" vis, f. eks:
"echo abc | mail modtager@ekstern.domain"
  hvor modtageren er på et domæne, som du ikke håndterer mail for.
må du nok se i din php-kode om du kan finde en SMTP opsætning der
... men så burde du ikke kunne se mailen i din mailkø.

Du kan måske have få sat din maskine op, så www-useren skal benytte
SMTP - og så må du se i MTA konfigurationen.

PS: Hvis det er sendmail, så skal du vist huske at køre din
konfigurationsfil igennem m4 (Uden at kende noget til sendmail).

/Benny