Re: Postfix - Make world ..

From: Christer Solskogen (none@solskogen--carebears.mine.nu.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 26 Aug 2006 - 08:48:04 CEST

Date: Sat, 26 Aug 2006 08:48:04 +0200
From: Christer Solskogen <none@solskogen--carebears.mine.nu.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Postfix - Make world ..

On Sat, 26 Aug 2006 02:45:50 +0100
"Henrik J. Nielsen" <none@henrik--softy.dk.lh.bsd-dk.dk> wrote:

> Er der nogen som kan give mig en forklaring på dette? og er der andre
> "services" man lige skal huske og reinstallere?

I /etc/make.conf har jeg en linje som sier 'NO_SENDMAIL=TRUE' , den
gjør at sendmail *ikke* blir kompilert og installert under make world.
Og slik er det i de fleste tilfeller hvor man bruker ports til å "ta
over" noe som 'make world' gjør. Som feks hvis man vil bruke OpenSSH
fra ports, istedenfor world.

'man make.conf' - vil muligens hjelpe deg godt på veien.

--
cso