dhcp med dns-servere fra en tidligere lease

From: axel.kellermann@risoe.dk
Date: Fri 25 Aug 2006 - 09:55:12 CEST

Date: Fri, 25 Aug 2006 09:55:12 +0200
From: axel.kellermann@risoe.dk
Subject: dhcp med dns-servere fra en tidligere lease
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej

Jeg har en bærbar med FreeBSD 6.1.

Når jeg kobler op på arbejde bruger den DNS-servere fra min hjemmeopkobling.
Jeg har en mistanke om at det er leaselængden, der spiller ind, da den hjemme er 3 dage mens den på arbejde er 3 uger.

For at få det til at virke må jeg slette indholdet af resolv.conf og mine hjemme leases i dhclient.leases.
Derefter kører jeg dhclient.
IP-adressen er god nok - så IP fra en lease, men DNS fra en anden!!!

Jeg har lige oplevet at den er kørt tilbage til de gamle DNS-servere selvom de ikke er i dhcliet.leases filerne, men er kommet tilbage i resolv.conf

Hvordan kan man få den til at opføre sig ordentligt?

Mange hilsner

Axel Kellermann