Re: postgresql-tuning på FreeBSD 6.0 release

From: Nicolai Petri (none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Aug 2006 - 23:16:27 CEST

From: Nicolai Petri <none@nicolai--catpipe.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: postgresql-tuning på FreeBSD 6.0 release
Date: Tue, 22 Aug 2006 23:16:27 +0200

On Tuesday 22 August 2006 23:02, Claus Guttesen wrote:

> Jeg glemte at skrive at jeg bruger pg ver. 7.4.9. For
> at se om serveren kørte bedre, satte jeg denne
> parameter ned fra 12.288 til 8.192, og nu kører disken
> mere end normalt.

Medmindre du har en helt specifik grund til ikke at opdaterer til 8.1.x(4) så
vil du typisk alene der kunne score ca. 20-80% i hastighedsforbedring.
Desuden vil mange typer af queries være væsentligt hurtigere (faktor mange).

Så kort og godt - byg en postgresql 8 - jeg har endnu ikke oplevet noget der
kunne køre på 7.4.x som ikke virker med 8.x

---
Nicolai