Re: postgresql-tuning på FreeBSD 6.0 release

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Aug 2006 - 23:02:34 CEST

Date: Tue, 22 Aug 2006 23:02:34 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: postgresql-tuning på FreeBSD 6.0 release
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

> Dette
> normalt.
> lidt
>
> Hvad er hensigten her ? Har du kigget på
> http://www.powerpostgresql.com/PerfList/ ?

Jeg glemte at skrive at jeg bruger pg ver. 7.4.9. For
at se om serveren kørte bedre, satte jeg denne
parameter ned fra 12.288 til 8.192, og nu kører disken
mere end normalt.

Jeg har ved andre anledninger desuden justeret i andre
parametre såsom sort_mem og max_fsm_pages, så jeg har
efterhånden fået justeret den ind.

> Så nemt er det desværre ikke...

Nej, men udfra den dokumentation der er tilgængelig,
er det den vigtigste parameter, som skal sættes, ikke
for lavt, ikke for højt, men sådan ca. som passer
loadet på serveren.

Hilsen
Claus