Environment variabler

From: Jette (none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 17 Apr 2006 - 12:20:11 CEST

Date: Mon, 17 Apr 2006 12:20:11 +0200
From: Jette <none@bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Environment variabler

Hej og god påske :-)

Hvis man nu har en bruger der skal køre et cronjob, og denne bruger skal
benytte en bestemt environment variabel... Hvordan sikrer man så at
denne variabel bliver sat? Brugeren logger jo ikke på eller bruger en
shell, så login scripts og shell config scripts kan ikke bruges...

Findes der en global config fil hvor man kan initiere environment
variabler, således at de bliver sat ved opstart?

Jeg har prøvet at sætte den i /etc/profile:

OBM_HOME=/usr/local/www/obm; export OBM_HOME

Men jeg synes ikke det har nogen effekt...

/Jette